середу, 28 червня 2017 р.

Тема. Програмні засоби навчання про­фільного предмета



УРОК 1
Тема. Програмні засоби навчання про­фільного предмета
Мета:  проблеми, пов'язані з використанням комп'ютерів під час вивчення навчальних предметів; класифікацію навчальних програм; працювати з програмними засобами призна­ченими для вивчення профільного предмета;
Тип уроку: засвоєння нових знань.



ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
Вступне слово вчителя про:
     кількість годин, що відводиться на вивчення теми;
     план вивчення теми;
     орієнтовний обсяг знань і вмінь, яких учні повинні набути під час вивчення теми.
II.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Розглянемо можливі варіанти використання комп'ютера в про­цесі навчання, ознайомившись із класифікацією за типами на­вчальних програм.
Колективне обговорення
Учні пропонують варіанти відповідей на питання:
«Як можна використовувати комп'ютер у навчальному процесі?»
Власні варіанти відповідей учні записують на дошці. Відповіді учнів колективно обговорюються, залишаються лише правильні і точні відповіді.
Учитель робить висновок.
Класифікація ПЗНП
Демонстраційні програми — програми, в яких виклад теорії су­проводжується елементами комп'ютерного моделювання процесів, явищ тощо. Такі програми можна використовувати під час вивчен­ня будь-якого предмету. Однією з важливих умов успіху демон­страційних програм є наявність у них динамічних зображень, що сприяє кращому запам'ятовуванню і розумінню вивченого матері­алу (асоціативний метод).
Програми контролю — програми, в яких закладено систему оцінювання знань, умінь і навичок учнів. Такі програми можна використовувати для перевірки знань учнів з окремих (вибраних учителем) тем. З метою здійснення якісного контролю і корекції знань треба передбачити багатоваріантність у межах заданого типу вправ, які у свою чергу мають бути різнорівневими.
У таких програмах використовуються:
а) запитання, які потребують репродуктивного відтворення вивченого матеріалу;
б) запитання, спрямовані на перевірку навичок і вмінь;
в) проблемні запитання, що потребують застосування набутих знань, навичок і вмінь у нестандартних ситуаціях.
Обчислювальні програми — програми, що призначені для про­ведення обчислень під час вивчення тем, у яких розглядається велика кількість практичних задач. Застосування таких програм на уроках-практикумах дозволяє проводити обчислювальні експе­рименти, які допомагають краще зрозуміти суть теорії та проілю­струвати її застосування до розв'язування практичних задач. Ці програми розраховані на формування стійких зв'язків між знан­нями і навичками шляхом повторення та їх практичного закрі­плення.
Інформаційно-пошукові та консультаційні системи — про­грами, що дають змогу зберігати та «тиражувати» знання. Головна перевага таких систем — це висока швидкість пошуку інформації із заданої теми.
Моделюючі програми програми, що дозволяють проводити моделювання явищ, процесів навколишнього світу з можливістю встановлення параметрів процесу вручну.
Експертна система — комп'ютерна програма, що моделює діяльність людини-експерта в певній предметній галузі, фахівця з розв'язування задач із неповними вхідними даними з отриман­ням вірогідних результатів розв'язку.
V. Підбиття підсумків уроку
Коментування оцінювання роботи учнів на уроці.
VI. Домашнє завдання
1.     Опрацювати конспект уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар