середу, 28 червня 2017 р.

Тема. Поняття про шаблон документа. Створення документа за допомогою майстра



Урок 4
Тема. Поняття про шаблон документа. Створення документа за допомогою майстра
Мета: сформувати поняття «шаблон документа», «майстер створення»;
навчити використовувати шаблони документів, майстер створення документів;
формувати вміння створювати документи на основі шаблонів, здійснювати пошук інформації, її аналіз та оцінювання, використовувати набуті знання на практиці;
виховувати інформаційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Обладнання та програмне забезпечення: скріншоти, схеми, картки, роздатковий матеріал до практичної роботи, операційна система WINDOWS, текстовий процесор MS WORD
Тип уроку: засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

1.Організаційний етап.
Привітання.Фіксація відсутніх учнів. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка готовності до уроку кабінету. Перевірка наявності обладнання до уроку.

 2 Актуалізація опорних знань.
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Вам уже відомо, що стилі – це набір команд форматування символів, абзаців або структурних елементів документа.
Кожен документ MS WORD заснований на шаблоні. Шаблон визначає основну структуру документа і містить інформацію про різноманітні параметри: елементи авто тексту, шрифти, призначення сполучення клавіш, макроси, меню, параметри сторінки, форматування і стилі.
За замовчування є активним шаблон документа Normal.dot, який містить набір символів та стилів, що застосовуються у кожному новому документі.
Отже, для того щоб під час створення документа не повторювати кожного разу однакових дій для творення і зміни стилів, параметри сторінки, колонтитулів тощо, можна скористатися шаблонами документів.
 3.Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу.
Поняття про шаблон документа
Шаблон – це свого роду форма, якій відповідають створені текстові документи.
Завдяки шаблону не потрібно кожного разу витрачати час на установку полів, інтервалі, орієнтації і формату паперу тощо. Є різні шаблони для різних документів. Параметри шаблону можна міняти і вони будуть обов’язковими для всіх нових документів. Щоб пристосувати шаблон для нових документів під свої вимоги, його треба відредагувати.

Існує два основних види шаблонів – загальні шаблони і шаблони документів. Загальні шаблони, у тому числі шаблон Normal.dot, містять настроювання, доступні для всіх документів. Шаблони документів, наприклад, шаблони записок чи факсів, у діалоговому вікні Створення документа, містять настроювання, доступні тільки для документів, заснованих на цьому шаблоні. Так, під час створення записки на основі Шаблону записок можуть використовуватися як настроювання шаблону записок, так і загальних шаблонів. У процесорі MS WORD є набір шаблонів документів, і крім того, можна створювати шаблони самостійно.
Отже, можна виділити різні шаблони для різних документів:
1.     для нових документів (Normal);
2.     для конкретних випадків (Загальні, Листи і Факси, Звіти, Публікації);
3.     власні шаблони
Створення документа за допомогою майстра
Майстер створення документів – це внутрішня програма, яка становить запитання, а потім використовує отримані відповіді для створення певного документа.
Розглянемо приклад створення листа за допомогою Майстра листів.
   
У меню Файл вибрати команду Створити.  В області завдань Створення документа, у групі Шаблони вибрати посилання Встановлені шаблони.
Активізувати вкладку Листи і факси, запустити Майстер листів.
У відповідних вікнах Майстра листів є можливість вибрати параметри майбутнього листа – формат листа, реквізити одержувача та відправника тощо.
 Що пропустити будь-який крок, можна перейти до конкретної вкладки, вибравши одну із закладок.
Внесені до шаблону зміни не впливають на вміст існуючих документів, заснованих на цьому шаблоні. Змінені стилі оновлюються у разі відкриття існуючих документів, тільки якщо встановлений прапорець Автоматично оновлювати стилі. Щоб встановити цей прапорець, перед відкриттям існуючих документів виберіть у меню Сервіс команду Шаблони і надбудови.
Основні набори команд:
ФАЙЛ → СТВОРИТИ
СЕРВІС → ШАБЛОНИ І НАДБУДОВИ

4.Робота учнів над вправами по застосуванню знань.
Інструктаж з техніки безпеки.
Практична робота на комп’ютері для закріплення нових знань із теми поняття про шаблони документів.
Завдання
1. Створіть календар . Для цього створіть новий текстовий документ на основі шаблонів, що є на комп’ютері. Знайдіть і використайте майстер календарів.
Відкрити Текстовий документ Word -Файл – Створити –Календарі
Відредагувати календар: змінити колір написів у шаблоні, розмір цифрів.
Збережіть календар під назвою «Календар» у власній папці.
2. Створіть Листівку за допомогою майстра листів.
Відкрити Текстовий документ Word-Файл – Створити-Листівка
Відредагувати листівку, змінити зміст тексту.
Збережіть листівку під назвою „Листівка” у своїй папці.

5.Підсумок уроку.
Коментування оцінювання роботи учнів на уроці.
Узагальнення навчального матеріалу.

6. Домашнє завдання.
Вивчити тему «Поняття про шаблон документа. Створення документа за допомогою



Практична робота на комп’ютері для закріплення нових знань із теми Поняття про шаблони документів.
Завдання
1. Створіть календар . Для цього створіть новий текстовий документ на основі шаблонів, що є на комп’ютері. Знайдіть і використайте майстер календарів.
Відкрити Текстовий документ Word -Файл – Створити –Календарі
Відредагувати календар: змінити колір написів у шаблоні, розмір цифрів.
Збережіть календар під назвою «Календар» у власній папці.
2. Створіть Листівку за допомогою майстра листів.
Відкрити Текстовий документ Word-Файл – Створити-Листівка
Відредагувати листівку, змінити зміст тексту.
Збережіть листівку під назвою „Листівка” у своїй папці.



Практична робота на комп’ютері для закріплення нових знань із теми Поняття про шаблони документів.
Завдання
1. Створіть календар . Для цього створіть новий текстовий документ на основі шаблонів, що є на комп’ютері. Знайдіть і використайте майстер календарів.
Відкрити Текстовий документ Word -Файл – Створити –Календарі
Відредагувати календар: змінити колір написів у шаблоні, розмір цифрів.
Збережіть календар під назвою «Календар» у власній папці.
2. Створіть Листівку за допомогою майстра листів.
Відкрити Текстовий документ Word-Файл – Створити-Листівка
Відредагувати листівку, змінити зміст тексту.
Збережіть листівку під назвою „Листівка” у своїй папці.



Практична робота на комп’ютері для закріплення нових знань із теми Поняття про шаблони документів.
Завдання
1. Створіть календар . Для цього створіть новий текстовий документ на основі шаблонів, що є на комп’ютері. Знайдіть і використайте майстер календарів.
Відкрити Текстовий документ Word -Файл – Створити –Календарі
Відредагувати календар: змінити колір написів у шаблоні, розмір цифрів.
Збережіть календар під назвою «Календар» у власній папці.
2. Створіть Листівку за допомогою майстра листів.
Відкрити Текстовий документ Word-Файл – Створити-Листівка
Відредагувати листівку, змінити зміст тексту.
Збережіть листівку під назвою „Листівка” у своїй папці.


Практична робота на комп’ютері для закріплення нових знань із теми Поняття про шаблони документів.
Завдання
1. Створіть календар . Для цього створіть новий текстовий документ на основі шаблонів, що є на комп’ютері. Знайдіть і використайте майстер календарів.
Відкрити Текстовий документ Word -Файл – Створити –Календарі
Відредагувати календар: змінити колір написів у шаблоні, розмір цифрів.
Збережіть календар під назвою «Календар» у власній папці.
2. Створіть Листівку за допомогою майстра листів.
Відкрити Текстовий документ Word-Файл – Створити-Листівка
Відредагувати листівку, змінити зміст тексту.
Збережіть листівку під назвою „Листівка” у своїй папці.

Немає коментарів:

Дописати коментар