середу, 28 червня 2017 р.

Тема: «Безпечний Інтернет»




Виховний захід
Тема: «Безпечний Інтернет»
Мета:  
v дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
v засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
v розвивати логіку, кмітливість;
v сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
v виховувати інформаційну культуру учнів.
Обладнання:  Соціальні ролики про безпечний Інтернет, , ПК, екран, мультимедійний проектор, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для учнів.

Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Вступне слово
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

ІІІ.Соціологічне дослідження
Ми з учнями групи 4 провели соціологічне дослідження серед учнів першого курсу на запитання «Чи користуєтесь ви Інтернетом?».


З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.
А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.
Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Вчитель. Хто назве ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ наслідки Інтернету?


Вчитель. Про які послуги Інтернету ви знаєте? (Відповіді учнів)
Повідомлення Знавця Інтернету
веб-браузери: Microsoft Internet Exsplore, Mozilla Firefox, Google Chrom, Opera та інші;
веб-сайти — це набір веб-сторінок, об'єднаних спільною адресою, темою, логічною структурою та оформленням. Наприклад, веб-сайт нашої школи;
пошукові системи: Google, Яндекс, Маіl.Ru, Rambler. В Інтернеті існують мільйони сайтів. Саме за допомогою пошукових систем ми маємо можливість знаходити необхідну нам інформацію — здійснювати навігацію;
електронна пошта — це комп'ютерна версія звичайної пошти, але можна писати листа одночасно декільком людям, він буде миттєво надісланий, незважаючи на місце проживання адресанта;
дошки оголошень, які дозволяють розміщувати невелике повідомлення або оголошення на тематичних сайтах чи групах. На відміну від чатів можуть минути години та дні, доки хтось прочитає повідомлення та дасть відповідь;
інтернет-чати, дозволяють об'єднуватися в групи за інтересами та швидко спілкуватися в режимі реального часу;
голосові чати, які нагадують спілкування телефоном;
відео конференції, що дозволяють не лише чути, але й бачити співрозмовника. Найпопулярніша програма — Skype;
соціальні мережіFacebook, ВКонтакте, Одноклассyики, Мой мир. Це окремі веб-сайти, що дозволяють створювати влаксні сторінки, спільноти, розміщувати фото, аудіо- та відеоматеріали, обмінюватися миттєвими повідомленнями та стежити за оновленнями на сторінках друзів. Найпопулярнішою серед підлітків є соціальна мережа ВКонтакті.

Вчитель. Які неприємності може завдати Інтернет? (Відповіді учнів)

Вікторина
1.      Як визначити, що ваш комп'ютер заражений?
a)     Друзі отримують від вас по електронній пошті повідомлення, яких ви не посилали
b)    Комп'ютер часто зависає або програми починають виконуватися повільніше за звичайний
c)     На диску зникають або змінюють назву файли і теки
d)    Комп'ютер видає несподівані звуки, відтворні у випадковому порядку
e)     Усе вище перелічене правильна відповідь
2.      Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці?
a)     Зробити декілька глибоких вдихів і прийняти вітаміни
b)    Комп’ютер постійно нагадує, що потрібно перезавантажити систему
c)     Викликати міліцію і швидку допомогу, в особливо складних випадках ще і пожежних
d)    Відключити комп'ютер від Інтернету правильна відповідь
e)     Вимкнути до приїзду фахівців монітор
3.      Клавіатурний шпигун - це:
a)     Агент спецслужб, в службові обов'язки якого входить перегляд листування користувачів
b)    Співробітник, що веде протокол зборів і набираючий текст відразу на клавіатурі видалено підключеної до комп'ютера
c)     Програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів правильна відповідь
d)    Юридичний термін, використовуваний для позначення правопорушень, пов'язаних з інформаційною безпекою 
4.      Яку мету переслідує така загроза як фішинг?
a)     Перенаправляти будь-які запити користувача у браузері на хакерський сайт про риболовлю
b)    Довести користувача до самогубства шляхом постійного виведення повідомлення "купи рибу"!
c)     Організувати відправку від імені зараженого користувача запрошення у гості тещі по електронній пошті кожного разу, коли він збирається з друзями на риболовлю
d)    Обманним шляхом вивудити у користувача дані, що дозволяють отримати доступ до його облікових записів правильна відповідь
e)     Використання вод світового океану для глобального поширення шкідливих вірусів
5.  Як називається одним словом масове розсилання реклами або інформації особам, які не висловлювали бажання їх отримувати?
a)     SMS- повідомлення
b)    Спам правильна відповідь
c)     Інтернет-хакери
d)    Онлайнове-піратство
e)     Онлайн -хижаки
6.      Що роблять за допомогою ботнетів?
a)     Влаштовують гладіаторські бої роботів
b)    Виконують шкідливі дії, використовуючи мережу, що складається із заражених комп'ютерів користувачів правильна відповідь
c)     Перенаправляють запити пошукових роботів
d)    Захищають комп'ютер від атак зловмисників
e)     Підтримують жваву бесіду з блондинками в чатах
7.      Троянська програма небезпечна тим, що :
f)      Проникає на комп'ютер під виглядом корисної програми і виконує шкідливі дії без відома користувача правильна відповідь
g)     Змушує користувача повертати борги данайців
h)    Шукає на диску якогось коня, знижуючи продуктивність системи
i)       Постійно читає вголос " Іліаду" Гомера без вираження
j)       Має усі вище перелічені можливості
8.      Чим відрізняється комп'ютерний вірус від комп'ютерного черв'яка?
a)     Нічим, це одно і теж
b)    Черв'як не виконує шкідливих дій
c)     Черв'яки можуть ділитися, віруси – ні
d)    Вірус не є самостійним файлом правильна відповідь
e)     Вірус здатний заразити людину, черв'як – ні
9.      Чому безпровідна мережа потребує захисту?
a)     Повітря містить багато шкідливих мікробів, вірусів і інфекцій
b)    Знижується швидкість роботи з одночасним зростанням рахунків провайдера Інтернету правильна відповідь
c)     Хакери отримують за злом звичайної мережі 1 бал, за злом безпровідної - 3.
d)    Ця поширена помилка, безпровідна мережа не потребує захисту
e)     Незахищена безпровідна мережа витрачає значно більше електрики
10.    Коли потрібна купівля антивірусного пакету?
a)     У випадку якщо комп'ютер заражений, і робота зупинилася
b)    Наступного року, якщо піднімуть стипендію або зарплату
c)     Перед переїздом на нову квартиру
d)    На день святого Валентина
e)     Відразу після купівлі нового комп'ютера, перед підключенням до Інтернету правильна відповідь

Вчитель. Ви, сучасні діти, народилися і живете у цифровому світі XXI століття, тому з раннього віку знайомі з мобільними телефонами, ноутбуками, плеєрами. Зараз розповсюджено серед молоді модно бути  зареєстрованим у різних соціальних мережах,  чи все визнаєте про соціальні мережі?
До вашої уваги відеоролик про «Соціальні мережі і діти». Перегляд відеоролика.
Переглянувши відео завдання учням назвати переваги і недоліки соціальних мереж.

Вчитель. Давайте разом спробуємо сформулювати правила безпечного користування Інтернетом.
10 правил безпечного користування Інтернетом
1. Захистіть свій комп'ютер! Регулярно оновлюйте операційну систему, використовуйте антивірусну програму, використовуйте брандмауер. Створюйте резервні копії важливих файлів. Будьте обережні, завантажуючи файли з Інтернету.
2. Розповідайте батькам та дорослим про нові можливості, знайдені вами під час роботи в Інтернеті. Насолоджуйтеся Інтернетом разом з ними.
3. Зберігайте свої паролі в таємниці. Вони повинні бути простими, але такими, що їх складно вгадати. Дата народження не доречна як пароль.
4. Довіряйте своїй інтуїції. Якщо щось в он-лайні примушує вас нервувати, поговоріть про це з дорослими.
5. Виберіть правильно ім'я користувача й перевірте, щоб воно не відображало жодної особистої інформації про вас.
6. Ніколи не давайте своєї адреси, номера телефону або іншої персональної інформації, включаючи інформацію про те, яку школу ви відвідуєте або де вам подобається гратися чи відпочивати.
7. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших. Правил культурної поведінки треба дотримувати не тільки в реальному житті, але й тоді, коли знаходитеся за комп'ютером.
8. Поважайте чужу власність в он-лайні. Створення незаконних копій творів інших людей: музики, відеоігор, програм — це все одно, що крадіжка товару в магазині.
9. Ніколи не зустрічайтеся зі своїми он-лайн-друзями особисто. Вони можуть бути не тими, за кого себе видають.
10. Пам'ятайте: не все, що ви читаєте або бачите в он-лайні, є правдивим. Запитайте в дорослих про те, в чому ви невпевнені.

Заключне слово вчителя:
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.
Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним!
А оскільки Інтернет поступово стає чимось культовим. Особливо для вас - молодого покоління. Назвати його просто мережею, як переплетення кабелів у банку або установі, означало б відібрати в Інтернету містичну чарівність чогось, що об'єднує незалежно від будь-яких розділень. Та все ж привчайтеся не «проводити час» в Інтернеті, а бути активними користувачами його можливостей.
І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя". Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

Немає коментарів:

Дописати коментар